CartDin varukorg är tom!  

Naturnära hudvård på nätet

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är 1-3dagar, vi skickar er order med Postnord. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören, Postnord. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation

Kunden har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan.

Vid användade av ångerrätten ska kunden gå till väga enligt följande:

  • Informera Foxbeauty genom att skicka ett mejl till foxbeautyse@gmail.com Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.
  • Via e-post erhåller kunden en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras är ärendet nu avslutat och kunden återfår köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar. I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras. Kunden får då ett ärendenummer för returhanteringen och fortskrider enligt instruktionerna nedan.
  • Kunden returnerar varan till Foxbeautys adress nedan; 

Foxbeauty/Spa by Emma

åkervägen 2 

47132 Skärhamn

Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den återkommer.

Varan ska alltid returneras i oskadad originalförpackning.

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, väsentligen förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl återtas inte öppnade smink-, hudvårds- och hygienprodukter.

Vid ångerköp betalar kunden returfrakten.

4. När foxbeauty har godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick, återbetalas köpesumman snarast, dock senast inom 30 dagar.

Reklamationer

Vid fel på levererad vara ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post på 

Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

Invänta svar från foxbeauty och returnera sedan varan till:

Foxbeauty/ Spa by Emma

åkervägen 2 

47132 Skärhamn

 

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så skyndsamt som möjligt.

Foxbeauty står för alla fraktkostnader vid reklamationer. Tänk på att spara kvittot vid returer i reklamationsärenden.

Tvister

Vid eventuella tvister följs allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Minimiorder

Minimiorder är 50kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen